4 JUL 2018

Nieuwe vertaling Red Book en vernieuwde taxatiecommissie

RICS in Nederland publiceert een nieuwe Nederlandse vertaling van het RICS Red Book. De vertaling volgt de wijzigingen die werden aangebracht in de wereldwijd geldende Engelstalige versie. Deze is sinds 1 juli 2017 van kracht, de datum waarop ook de gewijzigde International Valuation Standards (IVS) zijn ingegaan.

De vertaling is begeleid door de taxatiecommissie van RICS in Nederland, onder voorzitterschap van Mr. Hugo van Wamel MRICS. Van Wamel: ”Voor de Nederlandse leden van RICS en hun opdrachtgevers is een goede vertaling van het Red Book van groot belang. Het bevordert het onderling begrip. De Engelstalige versie blijft wel leidend.”

De Taxatiecommissie van RICS in Nederland is vernieuwd

De commissie verwelkomt twee nieuwe leden Koniwin Domen (Deloitte) en Koen Sauerborn (Cushman & Wakefield) en een nieuwe secretaris, Susan Perdijk (Fris). De commissie staat naast de drie nieuwe leden uit Hugo van Wamel (NAI Netherlands), Dave Hendriks (Savills Nederland), Roderick Smorenburg (CBRE Valuation Advisory B.V.), Sake van den Berg (BaseValue), Norbert Steentjes (TDN Taxaties v.o.f.), Jef Folkers (Property Value Consultants) en Robert Kat (Spring Real Estate B.V.)

De Taxatiecommissie vertaalt internationale waarderingstandaarden naar de Nederlandse taxatiepraktijk met het doel duidelijkheid te verschaffen over waardebegrippen, trends te signaleren en onder de leden het gebruik van gelijke taxatiebenaderingen en -methoden te bevorderen. De commissie houdt road shows om de inhoud van het Red Book onder de aandacht van de leden te brengen en organiseert jaarlijks een of twee taxatiestudiemiddagen.