8 NOV 2018

RICS CEO Sean Tompkins stelt nieuwe bestuursstructuur voor

Voorburg, 8 november 2018 - RICS in Nederland vierde het 150-jarig bestaan van de wereldwijde beroepsorganisatie voor vastgoedprofessionals in het KNVB trainingscentrum in Zeist, met als speciale gasten CEO Sean Tompkins en RICS President John Hughes.

RICS is gegroeid naar meer dan 130.000 vastgoedprofessional wereldwijd. De organisatie wil ook de volgende 150 jaar een leidende rol spelen. CEO Sean Tompkins lichtte de aanwezigen in over de wijzigingen ins de bestuursstructuur, die zijn voorgesteld door de gekozen Governing Council van RICS. RICS zou hierdoor sneller en beter moeten kunnen optreden.

RICS stelt voor om de wijze te veranderen waarop de Governing Council leiding geeft en hoe RICS de normen bepaalt voor uw manier van werken. Deze veranderingen, zullen onze wendbaarheid als organisatie van professionals verbeteren en het vertrouwen in onze standaarden vergroten.

Sean Tompkins
RICS CEO

RICS zou hierdoor sneller en beter moeten kunnen optreden. De voorstellen behelzen onder meer een kleinere, representatievere, meer diverse en uit meer professies samengestelde Governing Council, die bovendien een eigen voorzitter krijgt voor en termijn van zes jaar. De leden kunnen tot 26 november over deze voorstellen stemmen.

Topscheidsrechter Serdar Gözübüyük trok in een presentatie een vergelijking tussen vastgoed en topsport. Deelnemers aan de campagne “Pride in the Profession” presenteerden hun inzending. De Nederlandse kandidaat Tijmen Dekkers voor de wereldwijde Cities of the Future Challenge lichtte zijn idee toe. President John Hughes presenteerde zijn visie op de toekomst wereldwijd, waarin de vierde industriële revolutie onomkeerbare veranderingen teweegbrengt.

Voor meer informatie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Studio Zuidas, Marcel van den Berg
m: 06 54 267 277
e: marcel@studiozuidas.nl

RICS bestaat dit jaar 150 jaar en dat vierden we met ruim 200 vastgoedprofessionals op 7 november bij de KNBV Campus in Zeist. Veel plezier met het bekijken van de foto's.