14 MEI 2019

Beleggers voelen noodzaak klimaatmaatregelen niet

Voorburg, 14 mei 2019 - Volgens een recent onderzoek van RICS naar bijna 4000 vastgoedprofessionals die wereldwijd actief zijn, meldde 38% van de respondenten dat klimaatrisico's niet belangrijk of irrelevant zijn voor beleggers. Het issue verantwoord beleggen en de impact van vastgoed, technologie en infrastructuur op de toekomst van de planeet wordt deze week besproken tijdens de RICS World Built Environment Forum Summit in New York.

De World Built Environment Forum Summit 2019 verkent deze week hoe klimaatverandering de frequentie en intensiteit van extreme weersomstandigheden zal verhogen. Ed Walter, Global CEO en Billy Grayson, Executive Director - Centre for Sustainability and Economic Performance van het Urban Land Institute deelt nieuw onderzoek naar de manier waarop investeringsmanagers klimaatrisico's gaan integreren in hun beleggingsstrategie.

RICS richt zich op de belangrijkste wereldwijde trends voor de gebouwde omgeving. Als onpartijdige beroepsorganisatie brengen we daarom in 2019 internationale vooraanstaande denkers, praktijkmensen en belanghebbenden samen voor "Summit NYC", onderdeel van het World Built Environment Forum van RICS. Dit is de vierde top, na Washington DC in 2016, Shanghai in 2017 en Londen in 2018.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Studio Zuidas, Marcel van den Berg
M: 06 54 267 277 - E: marcel@studiozuidas.nl