23 JAN 2018

Innovatieve ideeën voor Amsterdam

RICS lanceert wereldwijde wedstrijd om oplossingen te vinden voor de problemen van de groeiende steden.

Met de wereldwijde wedstrijd Cities for our Future daagt RICS jongeren uit oplossingen te presenteren voor de meest urgente problemen van de groeiende steden in Europa en de rest van de wereld, zoals snelle verstedelijking, klimaatverandering en schaarste aan hulpbronnen.

Wereldwijd vormt de groei van de steden een van de grootste uitdagingen. Drie miljoen mensen verhuizen wekelijks naar steden. De infrastructuur en diensten staan steeds meer onder druk. Veel stedelingen wonen in achterstandswijken of in slechte woningen. Velen hebben te maken met slechte luchtkwaliteit en transportverbindingen. De inzendingen moeten praktische, innovatieve oplossingen bieden om een aantal van deze uitdagingen aan te pakken. De winnaar wint een prijs van ruim 50.000€.

De oplossingen moeten betrekking hebben op 24 internationale steden, waaronder Milaan, Amsterdam en Boedapest. Het gaat om vragen als: hoe kan de ruimte die nodig is om te parkeren worden verminderd zodat er ruimte vrijkomt voor groen of betaalbare woningen, wat kunnen populaire toeristensteden doen om geweldige woonplaatsen voor bewoners te blijven en: hoe kunnen lokale gemeenschappen profiteren van grote infrastructuuruitgaven?

Jongeren die willen meedoen aan de wedstrijd kunnen informatie vinden op www.citiesforourfuture.com

"De steden in de wereld groeien voortdurend en creëren een reeks uitdagingen die moeten worden aangepakt om veilige, schone en comfortabele woonplekken te worden. Gedurende de 150 jaar dat de RICS actief is, zijn onze leden van cruciaal belang geweest voor stedelijke ontwikkeling over de hele wereld. We zijn er trots op dat wij deze wedstrijd - om innovatieve en praktische ideeën te vinden om onze steden te verbeteren - samen organiseren met het United Kingdom National Commission for UNESCO and the Association of Commonwealth Universities." Sean Tompkins, CEO van RICS:

Vertrouwen door professionele standaarden

RICS is een wereldwijde professionele organisatie. Wij ontwikkelen en handhaven de hoogste professionele kwalificaties en standaarden in het taxeren, ontwikkelen en managen van grond, vastgoed, bouw en infrastructuur. Onze naam staat voor de voortdurende ontwikkeling van standaarden die zorgen voor vertrouwen op de markten en een positieve verandering in zowel stedelijke als landelijke gebieden.

Voor meer informatie, niet voor publicatie

Contact:

Rainmaker Strategische Communicatie, Ton de Roo - M: 06 55 385 818